|
قهوه ميل جنسى را در زن ها افزايش مى دهد
برخى كارشناسان نسبت به تأثير قهوه بر ميل جنسى در انسان ابراز ترديد مى كنند
پژوهشگران آمريكايى مى گويند مطالعات آنها نشان داده است كه نوشيدن قهوه مى تواند به افزايش ميل جنسى در زنان كمك كند.
دانشمندان از دانشگاه «سات وسترن» در آزمايش ها به روى موش دريافتند كه قهوه ميل جنسى موش ماده را افزايش مى دهد.
نشريه «داروشناسى، بيوشيمى و رفتار» كه نتايج اين مطالعه را چاپ كرده است نوشت كه قهوه بخشى از مغز كه مسئول شهوت است را تحريك مى كند.
اما پژوهشگران گفتند تأثير مشابه قهوه در انسان تنها براى افرادى صادق خواهد بود كه به طور منظم قهوه نمى نوشند.
در گذشته نيز تحقيقاتى درباره فوايد و زيان هاى مصرف قهوه انجام شده است.
نوشيدن قهوه به بهبود حافظه و كاهش خطر سرطان ارتباط داده شده است، اما مطالعات همچنين حاكى از احتمال تأثير منفى آن بر خطر ابتلا به بيمارى قلبى بود.
در آخرين تحقيقات انجام شده، دانشمندان مقدارى كافئين به ۱۰۸ موش خوراندند و سپس آنها را در معرض جفتگيرى با موش هاى نر قرار دادند تا تأثير كافئين بر رفتار آنها را تعيين كنند.
آنها دريافتند كه كافئين زمان جذب دوباره موش ماده به طرف موش نر براى جفتگيرى مجدد پس از انجام نخستين جفتگيرى را كاهش داد.
مغز
دكتر فرى گوراچى، محقق اصلى اين مطالعه، گفت: «قبلا هرگز به اين موش ها كافئين داده نشده بود. در انسان ها، كافئين ممكن است تجربه جنسى را تنها در كسانى كه به طور منظم و روزمره قهوه نمى نوشند بهبود بخشد.»
اما وى افزود كه مطالعه بايد به بهبود درك رابطه مغز و رفتار كمك كند.
با اين حال يك سخنگوى انجمن قهوه بريتانيا گفت: «ما خيلى از اين قضيه مطمئن نيستيم. انسان ها براى آنكه شاهد تأثير مشابهى باشند بايد ده فنجان قهوه را در يك نوبت بنوشند و اين ميزان مصرف عادى نيست.»
او افزود: «نوشيدن قهوه فوايدى براى سلامتى دارد، اما در اين مقطع فكر نمى كنم بتوانيم اين يكى (بهبود ميل جنسى) را جز آنها بشماريم.»
|